Fråga och svar!

Jag fick en fråga utav en läsare som var anonym så jag tänkte svara på frågan här i ett inlägg, jag kan tänka mig att det kanske är fler som någon gång har funderat på samma sak som h*n som ställde frågan :).

Frågan: Hej.. Jag undrar hur du gör för att undvika att bli yr när du gör piruetter??

Svar: Hej! Jag tränar på piruetter för att inte bli yr. I början utav varje säsong så blir jag alltid yr de första piruetterna jag gör men så kommer man in i det och den andra eller tredje träningen så blir man inte yr längre (man kan säga att man blir van att snurra så fort när man tränar ca. 6 gånger i veckan på is och gör piruetter varje träning). Så det är det jag gör för att undvika att bli yr i piruetterna. Jag måste avslöja att jag blir riktigt yr om jag står på marken och snurrar, men det kanske är lika där, att man ska göra det ofta för att tillslut kunna gå vidare utan att nästan vingla omkull?


Bild från konståknings showen som var i mars

1 HANNA:

skriven

tack :)

Kommentera här: